BÜZGÜLÜ KOL NASIL DİKİLİR ? | HOW TO MAKE SHİRRED SLEEVES


Herkese yeniden merhabalar   Bu yazımda sizlere daha önce bir çok kez kullandığım son yılların popüler modeli büzgülü kol çalışmasını fotoğraflarla anlatacağım.


”BÜZGÜLÜ KOL NASIL DİKİLİR?”

  • Büzgülü kollarda normal kol ölçüsüne 4-5 cm eklenmeli.Eklemelisiniz bence çünkü bir feracenin kolu ise örneğin kolu yukarı kaldırınca açılıyor ,çektiriyor vs o yüzden ben hep eklerim.55 ise 60 dan işaretliyorum.
  • Kol ölçümüze 7 ekliyoruz.Bu kısım büzgüden sonra ucundaki kısım.(60+7 genelde herkese oluyor , daha fazla ve ya az isterseniz uç kısmının ölçüsünü değiştirirsiniz.)
  • Bilek genişliğimizde bebe lastiğini kesip işaretli yerlere başından ve sonundan sabitliyoruz.

  • Zaten lastiği sündürünce kol genişliğine denk geliyor.(Bu arada temel beden kalıbı kullanıyorum kol ucunu daraltmıyorum 30 cm civarı)
  • lastiği sündürüp sağ tarafına dikiş çekiyoruz.(dikiş uzunluğunu geniş seçin)


  • Sağ dikiş bitince sol kenarına da dikiş çekiyoruz.
  • Daha sonra kolu birleştirip ucunu temizliyoruz.(overlock makineniz varsa onunla yoksa inceden katlayarak makine çekip temizleyin.)



Görseldeki elbise İstanbul’a sipariş gitmişti bu arada. Fotoğraflar için Ayşe kardeşime teşekkürlerimi iletiyorum buradan .



Daha önce yaptığım büzgülü kol çalışmalarına da bir göz atalım yeri gelmişken. Ayrıntılı bilgi için isimlerine tıklamanız yeterli 
  • ”Büzgülü elbise”    ( Burada başka bir teknik kullanmıştım tünel yapıyordum ama büzgülüye örnek olması açısından ekledim. Boşverin o yöntemi yukarıda yazdıklarımı uygulayın daha kolay:))



Bir kaç sezon daha  bol bol fırfırlı büzgülü modellerle göreceğimize göre yapımını öğrenmekte fayda var.
Herkese benden büzgü ^^

Yorumlar

Popüler Yayınlar