gelsin kilolarr-1

baktım bu aralar birsürü hamur işi resmi birikmiş bende hepsini bir yayınlayayımda gözümüz gönlümüz açılsın dedim ama hazır yaza girmek üzereyiz diyet yapanlar bu aralar uğramasınlar bu bloga kimseyi yoldan çıkarmak istemem:))


SÜTLÜ AÇMA




hamuru:
-1 su bardağı sıvı yağ

-1 paket yaş maya

-tuz+şeker

-aldığı kadar süt ve un

yapılışı:

hamur yaoğrulur.mayalanmadan bezeler alınır.ince bir yufka açılır(unlanarak).
margarinle yağlanır ve gözleme şeklinde katlanır.(dört kenarından kare olacak biçimde).açılan parçalar bir bezde biriktiririlir.hepsi birlikte tekrar açılır.kare haline gelne yufka,küçük karelere bölünür ve yuvarlanır.yuvarlanan rulolar tepsiye dizilirve üzeri örtülür.mayalanaıp kabarınca da üzerine yumurta sarısı ve susam sürülür pişirilir.




PASTANE POĞAÇASI




hamuru:

-2,5 su bardağı un

-1 yumurta(içine tamamı)

-3\4 tatlı kaşığı tuz

-1 çorba kaşığı şeker

-15 gr yaş maya(1\3 küp)

-150 gr yumuşak margarin

-1\4 bardak soğuk su


içi için:

-1\2 bardak beyaz,tulum veya kaşar peyniri

üzeri için:

-1 yumurta sarısı

-1 fiske şeker

yapılışı:

kulak memesi kıvamında yoğurulur.yoğrulmuş hamuru bir kaba alıp 1 saat ılık bir yerde bekletilir.


hamur tezgahta 12 parçaya ayrılır iç koyulur ve yağlanmış tepsiye dizilir.yarım saat tepsi mayası yapılır bir yerde dinlendirilir.


üzerine şekerli yumurat sürülür(daha iyi kızarır)


-180 derece de 20 dk pişirilir(önceden sıtılmış fırında.


not: biraz masraflı bir tarif çok yağ gidiyor ve az sayısa poğaca çıkıyor tadında sorun yok harika ama aşağıdaki tarifi öneririm daha bereketlidir:)





POĞAÇA-PİZZA






aynı tariften hem poğaça hemde pizza yapılabilir.


-1 su bardağı ılık süt

-yarım paket yaş maya

-yarım su bardağı sıvı yağ

-1,5 yemek kaşığı tuz

-1,5 yemek kaşığı şeker

-aldığı kadar un



poğaça yapılacaksa; hamura şekil verilir arasına istenilen malzeme konulur.



pizza yapılacaksa;hamura şekil verilir;üzerine biber-salam-sucuk-sosis vs.-zeytin-2 yemek kaşığı sıvı yağ-(ketçap da konulabilir)2 yemek kaşığı su,üzerine yumurta sarısı-kaşar konulur fırına verilir.


not::tariflerde anlaşılmayan yerler için yorum bırakınız geri dönüyorum:)

afiyetler olsun:))

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım:)
    hepsi çok nefis görünüyor..çok seviyorum hamur işi ama..
    kendimi frenliyorum..
    sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  2. noyumberry ben tutamıyorum kendimi vallahii.. dün kurabiye yaptım bak kimsede gelmedi aldım kendi başıma yiyorum :)) hahahahahaa

    YanıtlaSil
  3. çoookkk teşekkür ederim sevgili noyumberry:))bende isminize bayılıyorum strawberry gibi canım çilek çekiyor:))

    ahh celebi ablam çığırsaydın bi özel jetimle atlar gelirdim yirdik birlikte:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar