gelsin kilolarr-2

ÇİĞ BÖREK







hamuru:

-un

-su

-tuz

-yaş maya(bir paket)

-1 yemek kaşığı sıvı yağ


BİBERLİ EKMEK


hamuru:


-2 bardak ılık su

-1 bardak sıvı yağ

-1 paket maya

-şeker+tuz(1 tatlı kaşığı şeker 1 çay kaşığı tuz)


üst malzeme:

-çökelek

-biber salçası

-sıvı yağ

-kekik

-susam

-sarımsak

-çörek otu
-istenilen baharatlar




çok cıvık bir hamur yapılır(akıcak şekilde) 20 dk dinlendirilir.


hamur tepsiye basılır.çökeleğin içerisine diğer malzemeler karıştırılır ve hamurun üzerine yayılır fırına verilir.davul fırında pişirdiğimiz için ısı ayarı yok,göz kararı üzeri kızarana hamur pişene kadar pişirilir:)




YAZMA ÇÖREĞİ




malzemeler:

-un
-su
-tuz
-şeker
-maya
-margarin


yapılışı:


hamur parçalara bölünür.bölünen her parça tabak kadar açılır aralarına eritilen margarin sürülerek üst üste yığılır.en son tepsi kadar açılan hamur tepsiye yerleştirilir üzerine 1 yumurta kırılır sarısı-beyazı karışık.


susam çörekotu vs dökülüp fırına verilir.fırın davul olduğu için hamur pişene kadar takip edilir:)


TAHİNLİ RULO BÖREK






hamurunun tarifi yok çünkü hazır yufka:)

iç malzeme:
-tahin

-şeker

-ceviz

-sıvıyağ


iç malzeme hazırlanır,her yufkanın arasına sürülür kenardan başlanarak sarılır.tepsininde ortasından başlanarak yuvarlak şekilde yerleştirilir.üzerine sıvıyağlı yumurta karışımı sürülür-susam ekelenir fırına verilir.


MAKİNE EKMEĞİ








Hazır hamurları eklerken baktım ekmeğide çekmişim hadi dedim onu da yazıyım:)



biz makineyi tefalden aldık xxl 1500 gr ekmek yapabiliyor.ekmekten başka işlevleride var reçel-kek vs de yapılıyor.keki denedik ama reçele daha fırsat olmadı normal ekmek programında yapıyoruz günlük yeniyor normlade 1500 gr ekmek yenmez bizde ama bu çok yiyimli bitiyor:))


kekide harika olmuştu içine meyve şekerlemesi koymuştuk tavsiye edilir:)


afiyetler olsun:))

Yorumlar

  1. oy oy oy oy oy bunlar nasıl şeyler böyleeeeeeeeeeee
    baktım baktım yutkundum kemal sunal gibi :))

    YanıtlaSil
  2. ay ablam ya içime battı yutkundum falan dayanamam ama ben ağlarım bakk:)) hem tadları güzel değldi ya bakma öyle durduklarına:P

    teselli vermeye çalışıyorum ama olmadı sanırım??

    YanıtlaSil
  3. yaa bu "gelsin kilolar" serisine bir son versene artıık:)) (gerçi bu lezzetler için 1 kilo almayı göze alırdım:D )
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. sevgili bydg ablam bak bunları annem yaptı bakma içindeki yağlara annem yapınca kilo aldırma misal annem 49 kilo:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar