OVERSİZE GRİ MANTO : KALIBI - İLİK AYAĞI OLMADAN İLİK NASIL AÇILIR?



Ne kadan da lakabını seven bir kız :D Ama bu logoyu çok seviyorum kendim tasarladım diye demiyorum çiçekli neyim çoh datlı bencesi acık gözümüz gönlümüz açılsın bu da dursun diyelim logonun yanındaki küçük ayrıntı gri manto ya gelelim. 

Evet yine gri ve yine manto. Bu kış griden başka bi kumaşla mülaki olamadık :D 






Hatay'dan arkadaşımla, ben Konya'dan o da Tee Zonguldaklardan gelip Eskişehir 'de buuluşupasdfgh :D
Gönüller bir olsun yollar mühim değil efendim .Normal şartlar altında provasız dikmiyorum prensip olarak.(Beceremiyorum değil prensip meselesi) Amma bu montun sahibi hatun kişi kendi ebatlarımda olunca kıramadım zaten rahat insan beğenmezsen ben giyerim karşiim dedim olur karşiim dedi anlaştık.
İşin aksi mezura da bulamadık.İp ile ölçerekten onu da cetvelle ölçerekten ölçü aldım :D

Kollarının bir miktar kısa olduğu haberi geldi onun dışında baya tutturmuşum :D




Ben yine bi gün gri mont dikiyorum hatırlarsanız
(--SEZON TRENDİ : GRİ MANTO / GREY COATS  vee

 --GRİ DEVAM SERİSİ : PELERİNLİ MONT DİKİMİ - KALIBI - ŞEMASI / SEWİNG OF CAPE COAT)


 uydurmaktan bir hal olunca sevgili Tuba GÜN'e başvurmuştum o da sağolsun bana çok cici kalıplar gönderdi .Siz de PDF formatında kalıp için kendisi ile mail yoluyla iletişime geçebilirsiniz.





Mevzu bahis yukardaki kalıp olup 2012 ağuatos Burda'sına aittir.Kalıpla ilgili hiçbir sıkıntı yaşamadım bol olmuş diyenler oldu lakin Oversize bir model olduğu göz önüne alınarak kalıp çıkarılmalıdır.Tarzı böyle hayatım :D

Bu arada oversize büyük beden demek. Boyfirend style yaanii :D (Ağzının ortasına kürekle vurmalık kız şivesi ) 

Bu oversize akımını bence Türkler bulmuştur. Sonuçta çok çocuklu bir milletiz.(dik) Abinin montunu geyiver yavrum. Ablanın eteğini gey gızım deye deye bu hale geldik .(Seddülbahir izledim ben.şivem egeli bu aralar)

Bi de büyük alalım seneye de giyer olayı var ki o ''seneye'' de yaklaşık 5 seneye tekabül eder bildiğin oversize girl olursun :D

Batılılar bizden gördü kesin :D bakın kanıtladım :P 

Tesettürün mihenk taşı da ordan geçmez mi zaten ? Oversize olun millet !

Şimdilik bu kadar moda geyiği yeter bence bi ara da minimalizme giricem  takipte kalın :D







Her zaman olduğu gibi tabii ki bu fotoğraf çekimim de macerasız geçmedi resmen yakında Marifetli Muallim'in fotoğraf maceraları bölümü açacağım :D

 Sevgili Konya'nın puslu ve sisli havası tüm fotoğraflarıma birer gölge gibi düşerek beni haykırmaya itekledi :
- Ahhh Akdeniz ! Sen ne büyük nimetsin yahu !.

Tatile geldiğimden beri memleketime bir kez daha aşık oldum.Özellikle ilk geldiğimde toprağı öpecektim yok arkadaş Anadolu havası onların olsun :D 

Gerçi bu Akdenizliler de soğuk görmemiş ben hava ne güzel dediğimde herkes titriyordu :D Soğuk görmeyen masum Akdenizli her rüzgarı kar sanıyor :D

Hele ki nem. O yazın şikayet ettiğimiz nem aslında büyük nimet . Her okul açıldığı vakitlerde odaya kaynar sularla buhar ortamı kurmaya çalışıyorum.Konya'nın kuruluğuna başım dayanmıyor nemm nemm diye geziniyorum ortalıkta :D 

Velhasılı kelam Akdenizliyi Anadoluya göndermişler ille de nem demiş ! :D




Bu fotoğraf da burda şöyle birr haberci olsun .Bir sonraki yazıda acayip kolay pratik kalem etek gelecek ;) 



Bişey daha var astarı keserken rahatlık pilisi denilen arka ortadaki ayrıntıyı unutmayın :) Astar kumaş katında iken 2 cm boşluk bırakıp sonra kalıbı yerleştirirseniz ''rahat'' edersiniz :)




Kalıbı hazır olan bir model dikince ben de bu sefer size makine ayağı olmadan nasıl ilik açılırmış onu anlatayım dedim :) Gerçekten böyle mi açılır bilmiyorum cidden. Şahsen ben böyle açıyorum :D
  • ilk fotoğraf: Ölçü - çizim işlerini halledin.




  • Gereksiz bir kumaşta ilik uygulanacak yer ile aynı kalınlıkta zigzag ayarı çalışın. Kısa ve sık olmalı.Bu kısım biraz uğraştırabilir ama genelde  en sık ayarda ve 2 genişliğine ayarlayınca denk geliyor.



  • Köşeyi döndükk.




  • Dönüşlerde iğnenin kumaşa batık olması hayrımıza bi durum :)



  • Bir kere daha köşeyi dönüp iliği tamamlıyoruz.



  • Son fotoğraf : Geldik en zevkli kısıma :) Dikiş sökücü kullanmaya bayılıyorum minicik çok tatlı bir dikiş yardımcısı yaa şapşiik :P  




düğmeleri kendi kumaşından bastırdım. İlikleri açınca arasında bi kaç tel ip kalıyor onları makasla temizlersek kullanması daha rahat olur .Son hali de bu şekilde . 

Allah cümlemize otomatik ilik açan ayaklı makineler nasip etsin inşallah diyor sevgilerimi yolluyorum bir dahaki yazıda görüşmek dileğiyle.

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık bu modelden bende komşuma dikmistim. İş yerinde fenomen olmuştu. Kendisi de hala severek giydiğini söylüyor.... Hala derken 3. Senesine girdi...Modası geçmeyecek bir model....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık sizin de aynen öyle efsane :)

      Sil
  2. Çok güzel anlatmışsınız, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar